Terveenä ja kylläisenä LCHF (VHH) ruokavaliolla

Terveenä ja kylläisenä LCHF (VHH) ruokavaliolla

D2 (aikuisiän diabetes) tappaa useimmin kuin mitä on luultu.

LCHF-DiabetesPosted by Veijo Puustinen Mon, April 17, 2017 19:27:29
Uusimman tutkimuksen mukaan D2 on syyllinen neljä kertaa useampiin kuolemantapauksiin kuin aikaisemmin on luultu.

Raportti

USA:ssa D2 on kolmanneksi tavallisin kuolinsyy.

Mediassa

Onneksi D2 on sairaus jonka oireisiin voit itse vaikuttaa todella paljon.

Lue täältä

Pelkäätkö rasvaa


lähde





  • Comments(0)//terveydeksesi.fix4you.se/#post792

Paaston vaikutus D2 tyypin diabeeteksessa

LCHF-DiabetesPosted by Veijo Puustinen Wed, March 01, 2017 07:18:37

Kanadalainen munuaisspecialisti ja yksi maailman johtavia asiantuntijoita LCHF ruokavaliosta ja jaksottaisesta paastosta, dr Jason Fung (käännetty artikkeli:

Monien mielestä D2 on peruuttamaton sairaus niin on jo kauan ollut tiedossa se että paasto toimii diabeteksen hoidossa. Vaikka kirurgiset toimenpiteet ovat äärimmäisiä ratkaisuja ovat nekin osoittaneet sen että metabooliset poikkeamat (hyperinsulismi, insuliiniresistenssi) jotka ovat diabeteksen kehittymisen takana, voidaan täydellisesti palauttaa normaalitasolle jo muutamassa viikossa.

Monia aikaisempia tutkimuksia tehtiin raskaalla Roux-en-Y-kirurgialla (paras painonpudotus, eniten komplikaatioita). Kirurgia josta kerrottiin että ”Go big or go home”.

Jopa “kevyemmät” liikalihavuuskirurgian muodot verrattuna lääkitykseen, ovat osoittaneet vastaavan kyvyn D2-hoitomuotona. Vatsavyö, joka periaatteessa on vyö joka istutetaan potilaan vatsan ympärill. Kirurgi kiristää vyötä enenmmän ja enemmän niin että et pysty syömään. Jos yrität syödä niin oksennat kaikki pois. Ei kaunista mutta toimivaa. Pitkäaikaistulokset ovat epävarmoja mutta tehokasta lyhyellä tähtäimellä.

Tulokset vatsavyöllä verrattuna lääkintään osoittavat hemmetin tehokkaan paastosokerin laskun. Toisinsanoen, D2:sen palautuminen normaaliarvoihin oli TODELLA vaikuttavaa. Lääkehoidolla muutoksia ei juurikaan havaittu, pitkäsokeriarvot eivät juurikaan parantuneet.

Vatsavöllä voidaan potilaan joka painaa 230kg painoa pudottaa 20kg ja samalla normalisoituu potilaan verensokeriarvot muutamassa viikossa. Yksi tärkeimpiä kysymyksiä on tietenkin, MIKSI? Hypoteeseja on monia, mutta pääasiallisena syynä lienee todella kova kalorien väheneminen. Kyseessä on sama ilmiö kuin vanhoissa hoitomuodoissa-paasto. Paasto on perinteinen uskonnollinen, terveydenhoidollinen tai muihin syihin (esim. Nälkälakko) perustuva vapaaehtoinen ravinnosta luopuminen. Onko liikalihavuusleikkaus yksinkertaisesti pakollinen paasto? Lyhyesti sanottuna vastaus on- kyllä.

Kyseessä ei ole progressiivinen (etenevä) sairaus.

Liikalihavuusleikkauksilla saavutetut tulokset osoittavat että D2 ei ole progressiivinen tai krooninen sairaus. Itse asiassa sairaus on täysin peruutettavissa. Katsotaanpa esimerkkiä todellisuudesta:

60 vuotiaalla naisella on lääkityksenä 120 yksikköä insuliinia ja 2gr metformiinia päivässä. Hänellä on ollut diabetes jo 27 vuotta ja insuliinin määrää on lisätty jatkuvasti verensokerin hallinnan toimimiseksi. Seurauksena on valitettavasti ollet terveydentilan heikentyminen.

Hän tuli mukaan Intensive Dietary Management-ohjelmaan jossa saimme hänet aloittamaan paaston lääkärien valvonnassa. Aloitimme viikon paastolla ja samalla vähensimme lääkitystä heti alussa. Koska hän voi hyvin jatkoimme vikolla lisää ja sitten edelleen kolmannen viikon jolloin hän jo pystyi lopettamaan insuliinin käytön täysin. Tämän jälkeen hän siirtyi LCHF ruokavaliolleyhdistettynä paastoon joka toinen päivä. Nyt on kulunut yli vuosi ja insuliinilääkitys on edelleen poissa ja Hb1Ac (pitkäsokeri) on 5,9%. Teknillisesti katsottuna hän ei siis ole diabeetikko. Vointi on erinomainen. Hänen miehensä oli niin vakuuttunut tuloksesta että aloitti itsekin ohjelmassamme ja on juuri päässyt lääkityksestään eroon.

No mutta mitä nyt? “Dibeteksen “asiantuntijat” kertovat että diabetes on krooninen ja peruuttamaton sairaus! Kuinka edllä kerrottu on voinut tapahtua?? Kuinka se on mahdollista??

Vastaus on paasto.

Vastaus on yksinkertainen. Väitös että diabetes on krooninen ja peruuttamaton sairaus on pelkkä valhe. “Asiantuntijat” valitsivat taloudellisen ratkaisun. Kun vahetta toistetaan riittävän usein vaikutusvaltaiselta taholta niin se alkaa vaikuttaa totuudelta.

Se, että paasto on hyvä hoitomuoto diabeteksessa, on ollut tiedossa jo lähes 100 vuotta! Yksi historian tunnetuimpia diabeteslääkäreitä- dr Elliot Joslin-kirjoitti asiasta 1916 the Canadian Medical Association Journal:issa! Hän oli niin vakuuttunut paaston toimimisesta että hänen mielestää asiaa ei edes tarvinnut tutkia. Edellä mainittu kaverilta joka sai Harvard:in kastamaan diabeteshoitolaitoksensa Joslin Center for Diabetes :in hänen nimellään.

Mitä sitten tapahtui Joslin:ille ja paastolle? No, siihen aikaan ei vielä tehty eroa D1:sen ja D2:sen välillä. Kun sitten insuliin keksittiin 1920- luvulla niin kaikki huomio kääntyi siihen. Sen uskottiin olevan hoitomuoto diabetekseen. Vaikka insuliini olikinaskel oikeaan suuntaan D1:sille niin D”:sille se ei kuitenkaan ollut mikään hyvä yleisratkaisu. Näin katosi kuitenkin suurin mielenkiinto paastoon ja lääkärit saattoivat aloittaa mantransa tuleville vuosikymmenille-lääkkeitä-lääkkeitä-lääkkeitä. Kaikenlainen ravinnolla sairauteen vaikuttaminen, koska se ei ollt täydellinen ratkaisu D1:sille, sai huonon maineen ja se maine on voimassa edelleen.

Myös ravinnon puute sotaaikana kertoo selvästi sen vaikutuksesta diabetekseen. Molempien maailmansotien aikana putosi D2:sen aiheuttamien kuolemantapausten määrä voimakkasti.Sotien välisenä, kun ruokaa oli riittävästi, nousi kuolemantapausten määrä taas. Tämä on tietenkin helppo ymmärtää. Koska D2 on sairaus joka pohjimmiltaa johtuu liiasta sokerista kehossa niin vähentynyt määrä sokeria ja hiilihydraattia aiheutta tietnkin vähemmän sairaustapauksia.

Leikkaus vai paasto?

Jos nyt palataan siihen että leikkaus on yksinkertaisesti kirurgialla pakotettu paasto niin voidaan samalla vertailla leikkauksen ja paaston tehoa. Yhdessä tutkimuksessa seurattiin potilaita jotka odottivat leikkaukseen pääsytä ja paastosivat ennen leikkausta. Ajatuksena oli että monilla vakavasti liikalihavilla oli todella suuri rasvamaksa. Jos jollain tavalla voitaisiin pienentää potilaan rasvamaksaa ja samalla saada paino putoamaan jonkun verran olisi komplikaatiovaara leikkauksen yhteydessä huomattavasti pienempi koska leikkausalueen “ruuhka” pienenisi.

Voidaan myös verrata verensokeritasoja ja painonputoamista niin leikkauksen aikan kuin leikkauksen jälkeen. Koska leikkauksen katsotaan oleva “hallitseva mestari” niin kyseessä on taistelu Davidin ja Golithin välillä.

Tulokset näet graafista (katso lähde) . Ensimmäinen graafi näyttää pinonpudotuksen paastolla 7,3kg ja vastaavasti leikkauksella 4kg. Toinen graafi näyttää määrän sokeria veressä yhden päivän aikana, Paastolla saatiin huomattavasti alhaisempi verensokeri, 1293 vastaan 1478. Molemmat parametrit kertovat sen että paasto oli tehokkaampi kuin leikkaus. Verensokeri putosi nopeammin kuten painokin, David ei pelkästään lyönyt Goljathia vaan voitto oli täysi armoton.

Jos nyt sitten kaikki savutetu edut leikkauksen yhteydessä johtuvatin paastosta niin eikö sitten ole paras ratkaisu valita pelkkä paasto? Useimmiten homma kaatuu siihen että potilaat eivät onnistu paastoamaan ellei leikkaus heitä pakoita siihen. Mutta ovatho he edes yrittäneet?? Kuinka tiedät että paasto ai sinulle onnistu jollet ole edes yrittänyt? Kuinkahan olisi jos edes yrittäisit ennenkuin antaudut leikkauspöydälle?

Haluan vielä kerran sanoa sen että en halua kritisoida tai suositella kirurgiaa. Se mitä haluan sanoa on:

Paasto parantaa diabeteksen. Etenevän ja kroonisen sairauden, jolla meitä on uhattu, sijaan haluan näyttää sen että D2 on sairaus jonka oireet voidaan peruuttaa ja se on hoidettavissa. Niin paasto kuin leikkauksetkin osoittavat sen. Tämä muutta pelin säännöt täysin ja antaa toivoa.

Jason Fung

lähde


Oma lisäykseni artikkelin johdosta.

Kun puhutaan diabeteksesta (D2) parantumisesta niin sairaushan ei parane millään tähän asti tunneuilla menetelmillä, uskoakseni ei sen kummemin paastolla kuin laikkauksellakaan. “Kerran diabetes-aina diabetes” pätee mielestäni edelleen. D2:sen hoidossa voidaan kyllä saavuttaa loistavia tuloksia ja jopa nopeasti jolloin verensokeriarvot palutuvat normaaleiksi ja painonpudotus onnistuu loistavasti useimpien kohdalla. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että kun hyviin tuloksiin on päästy niin sitten voi palata entisiin synteihin. Terveillä on suuria vaikeuksia tunnustaa näitä syntejä koska eivät ole VIELÄ sairastuneet. Päätellen D2:sen ja ylipainoisuuden rajähdysmäisestä kasvusta voi suuri osa näistä YHÄ terveistä varautua epämiellyttävään yllätykseen.

Kerran saatuasi diabeteksen on ravinnon kohdalla polku melko kapea jopa saavutteuasi normaaliarvot. Polun ulkopuolelle jää onneksi suurimmalta osalta ne nykyisin niiiiiin terveellisiksi väitetyt elintarvikkeet. Ei täysin mutta suurelta osalta. Miksikö? Siksi että esim. viljatuotteet, juurekset ja hedelmät ovat lähinnä sokeripommeja ja diabeetikolla ei pitäisi olla suurempia vaikeuksia ymmärtää mita ne tekee verensokerille. Jäljelle jää kyllä riittävästi terveellisiä, luonnollisia elintarvikkeita joten LCHF ruokavalion noudattamisessa ei ole mitään vaikeuksia. Minun mielipiteeni ruoan jota syön nykyisin kohdalla on että en koskaan ole syönyt niin hyvä ruokaia mitä nykyisi olen “pakotettu” syömään. Nälkä? Miksi pitäisi olla nälkä-syön kun on nälkä ja syön itseni kylläiseksi. Näin olet tehnyt siitä lähtien kun sain diagnoosin D2. Se on nyt yli 8 vuotta ja 30kg sitten. Lääkitys kysyisellä jaksolla oli 1,5 metformin tablettia ensimmäisellä viikolla. Sitten näytti ravinto voimansa ja lääkkeet ovat pysyneet apteekissa.

Lisää paastosta:

Hieman apua LCHF ruokavalion aloittamiseen diabeetikolle:

Tyydyttyneestä rasvasta varoitellaan edelleen mutta:


Lue




  • Comments(0)//terveydeksesi.fix4you.se/#post785

Vihjeeksi diabeetikoille

LCHF-DiabetesPosted by Veijo Puustinen Thu, February 16, 2017 17:21:48
Insuliiniseminaari 18.3.2017 Paikka: Rudolf Steiner koulu, Lehtikuusentie 6, 00270 Helsinki

Ihmisen verensokeria säätelee 5 hormonia, joista neljä kohottaa ja yksi laskee. Verensokeria laskeva insuliini in lisäksi kasvuhormoni. Elimistö säätää insuliinin määrää veressä varsin tiukkojen rajojen puitteissa. syömisen yhteydessä insuliinin määrä voi nousta 5-7-kertaiseksi perustasoon nähden, mutta palautuu perustasolle yleensä 2-3 tuntia ruokailun jälkeen. Mikäli perustasoa ei saavuteta 4-5 tunnin jälkeen ja mikäli perustaso jää korkeaksi (<30 yksikköä) puhutaan insuliiniresistenssistä. Korkealla pysyttelevä insuliini on suoraan yhteydessä kaikkiin yleisimpiin kroonisiin sairauksiin kuten sydän- ja verisuonitauteihin, yleisimpiin syöpäsairauksiin, tyypin 2 diabetekseen, Alzheimerin tautiin jne. Nykyinen sairaanhoito sivuuttaa insuliinin kokonaan, sen määrää mitataan aniharvoin, eikä se tästä syystä ole osana sairauksien diagnostiikkaa taikka hoitoa.

Seminaarissa, Insuliini, hyvässä ja pahassa, käsitellään elintärkeän insuliini-hormonin vaikutuksia ja seurauksia, joista yleensä ei puhuta. Sairaanhoito vähättelee insuliinin merkitystä, vaikka sen vaikutus sairastavuuteen on keskeinen. Tämän lisäksi insuliini säätelee rasvan kertymistä kudoksiin, mikä osaltaan on keskeistä lihavuuden torjumisessa ja laihduttamisessa. Luennoitsijat pureutuvat eri lähtökohdista insuliinin vaikutuksiin elimistössä, luoden osallistujalle kokonaiskuvaa, jolla on käytännöllisiä ulottuvuuksia.

lue





  • Comments(0)//terveydeksesi.fix4you.se/#post782

Diabetes (D2)? Haluatko saada verensokerisi normaalille tasolle?

LCHF-DiabetesPosted by Veijo Puustinen Thu, February 09, 2017 22:08:49

Tämän päivän diabeetikon hoito perustuu siihen että diabetes on sairaus jota voidan hoitaa ainoastaan loppuiän kestävällä lääkityksellä.On kuitenkin lukemattomia ihmisiä jotka todistavat että yllämainittu on täysin väärin. He (minä mukaan luettuna) ovat saaneet verensokerinsa normaalitasolle hyvin yksinkertaisella elämäntavan muutoksella.

Kuinka? Siirtymällä LCHF ruokavaliolle. "Diabetesta ja esidiabetesta voitaisiin kutsua hiilihydraatti-sietämättömyydeksi" sanoo dr Aseem Malhotra.

Alla erittäin hyvä artikkeli aiheesta. Dr Jason Fung och dr Andreas Eenfeldt kommentoivat.

Reader’s Digest(Valitut Palat):


Lue

lähde


Lisää LCHF ruokavaliosta diabeetikolle:

Lue





  • Comments(0)//terveydeksesi.fix4you.se/#post780

Pirun hyvä tulos 10 viikossa-LCHF ja D2

LCHF-DiabetesPosted by Veijo Puustinen Thu, December 29, 2016 08:44:00
Dr. Ted Naiman hoitaa potilaiteen suurella menestyksellä LCHF ruokavaliolla. Tässä jälleen yksi menestystarina.

Raju HbA1c:n lasku joka kertoo että D2 oireet ovat melkein poissa.


lähde1

lähde2



  • Comments(0)//terveydeksesi.fix4you.se/#post773

Seurannaisairauksia diabeteksesta- sairaus vaikuttaa kaikkiin elimiin.

LCHF-DiabetesPosted by Veijo Puustinen Wed, December 07, 2016 06:54:27

Kanadalaisen munuaisspecialistin ja yhden maailman johtavista jaksottaisen paaston- ja LCHF asiantuntijoista artikkeli (dr Jason Fung).

(osittainen käännös)

Diabeetikkoja (D2) hoidetaan täysin väärin-ja sen seurauksen kaikki elimistömme osat vaurioituu.

Hyperglykemia (korkea verensokeri) olkoon suurin varoitusmerkki diabeteksesta mutta se ei kuitenkaan ole suurin kuolemantapausten aiheuttaja (sairaudesta aiheutuvat vauriot). Verensokeria on suhteellisen helppo hallita lääkityksellä mutta pidemmällä tähtäimellä se ei poista seurannaissairauksien vaaraa. Huolimatta verensokerin hallinnasta vaurioita syntyy kaikissa elimissä.

On vaikea löytää yktään elintä joka ei vaurioidu diabeteksessa. Nämä vauriot luokitellaan yleensä kuuluviksi pieniin verisuoniin tai suuriin verisuoniin.

Joissain elimissä, silmissä, munuaisissa ja hermoissa on runsaasti pieniä verisuonia. Myös ahtaumat suurissa suonissa aiheuttavat vahinkoa, esim. jaloissa esiintyvää kuoliota ja sen seurauksena amputointia.

On myös muita komplikaatioita jotka eivät sovi yllämainittuihin kategorioihin, esim. ihon vahingoittuminen, rasvamaksa, tulehdukset, alzheimer ja syöpä.

Retinopati

Diaebetes on syynä suurimpaan osaan sokeutumisia USA:ssa. Center for Disease Control 2011.

Noin 10 000 sokeutumista vuosittain. Retinopatin kehittyminen riippuu siitä kuinka pitkälle diabetes on edennyt. Suurimmalla osalla D1:sistä on jokun asteinen retinopatia 20 vuoden jälkeen. D2:sen diagnoosi saadaan usein vasta vuosia (noin7) sairastumisen jälkeen. Sinä aikan retinopatia kehittyy huomaamatta.

as.

Nefropati (Munuaissairaus)

Yksi munuaisten tärkeimpiä tehtäviä on puhdistaa erilasia myrkkyjä verestä. Kun munuaisten toiminta heikkenee niin niin myrkyt lisääntyvät veressä aiheuttaen ruokahalun puutetta, painon putoamista, vahvaa pahoinvointia ja oksentamista ja lopulta , jos sairautta ei hoideta, kooman tai kuoleman.

Neuropati (hermovauriot)

Hermovauriot diabeteksen yhteydessä vaivaavat noi 60-70% diabeetikoista. Diabeetikoilla esiintyy monentyyppisiä hermovaurioita. Tavallisimmin näitä vauroita esiintyy kehon ulommaisissa osissa, ensin jaloissa ja sitten ne leviävät vähitellen käsiin ja käsivarsiin.

Pistelyä

Kuoleentumista

Poltteleva tunne

Kipu

Oireet ovat yleensä pahimmillaan yöllä. Jatkuva kipu on ongelmallisin oire. Niihin ei useimmiten auta edes vahvimmat, jopa huumeluokitellut, särkylääkkeet.

Täydellinen tunnon katoaminen aiheuttaa omat vaaransa.

Mikään tunnettu lääkitys ei paranna diabeteksen aiheuttamia hermostovaurioita.

Atherosclerosis

Atherosclerosis on valtimoihin kohdistuva sairaus ja siinä rasvapitoista materiaaalia varastoituu suonten sisäpinnalle. Tästä aiheutuu eri asteista ahtaumaa ja kovettumaa. Diabeetikolla on kohonnut riski kehittää atherosclerosis. Atherosclerosis suurissa verisuonissa sydämessä, aivoissa ja jaloissa on tavallisin syy sydänhalvaukseen, stroke:iin ja vaurioihin ulommissa jäsenisssä. Yhdessä tämä tunnetaan sydän- ja verisuonisairauksina joka on suurin kuolinsyy diabeetikoilla.

Yleensä luullaan että kolesteroli on syyllinen suonten tukkeutumiseen. On kuitenkin ollut jo kauan tiedossa että yllämainittu ei pidä paikkaansa.

Atherosclerosis on minien vaikuttajien summa - ikä, sukupuoli, tupakointi, fyysinen aktiivisuus, suvun vaikutus (geenit), stressi, ja korkea verenpaine.

Diabetes on yksi suurimmista Atherosclerosis:in aiheuttajista.

Sydänsairaudet

Sydänsairaus on yksi tunnetuista ja pelätyimmistä komplikaatikaatioista diabeteksen yhteydessä. American Heart Association:nin mukaan tulee noin 70% diabeetikoista jotka ovat yki 65 vuotiaita kuolemaa sydänsairauteen. Sroke.>in kohdalla vastaava luku on 16%. Toisinsanoen koska kuolleisuus sydaän- ja verisuonisairauksiin on yli 80% on siinä täysi syy vähentää komplikaatioiden riskiä.

Framingham-Tutkimus 1970 luvulla osoitti vahvan yhteyden sydänsairauden ja diabeteksen välillä. Sairastumisriski vastaa samaa kuin jos sinulla olisi ollut iakaisemmin sydänkohtaus.

Stroke

Stroke:in järkyttävää jälkeä on turha piilotella. USA:ssa se on kolmanneksi tavallisin syy kuolemaan. Diabetes on suuri itsenäinen tekijä joka nostaa riskiä 150-400%. Noin neljännes stroke:in uhreista on diabeetikkoja

Ulkojäsenten sairaudet

Sairaus johtuu siitä että verisuonet jotka menevät alimpiin ulkojäseniin tukkeutuvat. Tämä voi myös tapahtua käsissä ja käsiversissa metta se on epätavallista. Vakavimmilaan sairaus johtaa amputointiin.

Vaara on suurin tupakoivalle diabeetikolle. Potilaat joille amputointi suoritetaan eivät ehkä koskaan enää pysty kävelemään. Tämä johtaa edelleen lihasten heikentymiseen. Elämänlaatua heikentää myös vakavat kivut.

Muita komplikaatioita

Cancer

Vauriot ihossa ja kynsissä

Tulehdukset

Mätivät haavautumat jaloissa

Inpotenssi

Rasvamaksa

Polycystiskt ovariesyndrooma (PCOS)

Alzheimers - Kutsutaan myös usein D3:seksi

Yhteenveto

Miksi nämä ongelmat sitten vaan pahenevat – miksi ne eivät vähene?? Huolimatta uusista lääkkeistä tilanne vaan pahenee. Mehän odotamme että uusien lääkkeiden lisääntyessä tilanne muuttuisi paremmaksi. Mutta näin ei tapahdu. Voidaan puhua maailmanlaajuuisesta diabetes-epidemiasta D2:sen kohdalla. Pahinta on se että tilnteen paheneminen vain kiihtyy koko ajan. Olisi korkea aika hyväksyä se tosiasia että nykyiset ohjeet johtavat epäonnistumiseen. Ainoa järkeenkäypä johtopäätös on tietenkin se että D2:sen hoito on harhapoluilla. Suurin ivrhe on ehkä se että tuijotetaan siihen että korkeat verensokerit on epidemian suurin konna. Siksi lääkehoito suuntautuu täysin verensokerin laskemiseen. Ei ole mitään toivoa D2-epidemian pysäyttämiseen ellemme keskity hoitamaan taudin (oireiden) todellista aiheuttajaa.

englanniksi

lähde







  • Comments(0)//terveydeksesi.fix4you.se/#post770

D2-Onko korkeat verensokerit sittenkään suurin ongelma?

LCHF-DiabetesPosted by Veijo Puustinen Thu, November 03, 2016 17:38:10

Artikkeli

Kanadalaisen munuaisspecialistin ja yhden maailman johtavista jaksottaisen paaston- ja LCHF asiantuntijoista artikkeli.

(osittainen käännös)

Nykyinen D2-hoito perustuu verensokeri-paradigmaan. Tämän paradigman mukaan suurin osa myrkyllisyydestä (vahingollisuudesta) D2:ssa aiheutuu korkeasta verensokerista. Näin ollen uskotan että D2:sen aiheuttamia komplikaatioita voidaan vähentää alentamalla verensokeria ilman että itse sairautta hoidetaan. (korkea insuliiniresistenssi)

ACCORD-tutkimuksessa testattiin paradigmaa että korkea verensokeri olisi myrkyllinen ja pahaksi onneksi kyseessä oli täydellinen epäonnistuminen. Potilaat saivat arvottuina ryhminä kokeilla joko tiukkaa lääkintäkontrollia tai sitten normaalikontrollia. Odotuksena oli että tiukka lääkintäkontrolli antaisi suuria etuja. Näin ei kuitenkaan käynyt


Täydellinen epäonnistuminen

Jopa tavallinen media on huomannut sen tosiasian että nykyisestä lääkinnällisestä hoidosta D2:ssa ei näytä olevan mitään hyötyä.

The Canadian Broadcasting Company

“Uusi tutkimus kyseenalaistaa D2 hoidon- mitään todisteita sille että lääke joka lastkee verensokeria auttaisi komplikaatioiden vähentämisessä.”

http://www.cbc.ca/news/health/study-type-2-diabetes-questions-medical-dogma-no-evidence-1.3762658

Aivan oikein-lääkintä ei paranna sairautta joka aiheutuu ravinnosta.

D2 tyypin diabetes on sairaus joka aiheutuu insuliiniresistessistä ja korkeasta verensokerista. Miksi siis tuijottaa verensokerin, joka on pelkästää oire, alentamiseen? Eikö se ole mieletöntä? Kyllä, se on juuri sitä. Ontär keämpää laske insuliinia, ei verensokeria, koska sairaus aiheutuu liiasta insuliinista. Niin kauan kun luulet että korkea verensokeri on suurin syyllinen kuolemanaiheuttajana usot myös että verensokerin alentaminen on paras hoito. ACCORD-tutkimus todisti sen että paradigma verensokeri olisi myrkyllisin ei pidä paikkaansa. Korkea verensokeri aiheutuu insuliiniresistenssistä. Se on sairaus. Insuliiniresistenssi puolestaan johtuu liian korkeista insuliinitasoista.


Ongelman perusyy

Jospa koettaisit ajatella näin:

D2 on periaatteessa sairaus joka riippuu siitä kuinka paljon sokeria sinulla on kehossasi. Ei pelkästään veressä vaan koko kehossasi. Jos täytät solusi glukoosilla niin pian niissä ei ole tilaa millekkään muulle joten sokeri “valuu” vereesi. Ongelmana on siis ylitarjonta. Insuliiniresistenssi on glukoosin ylitarjonta.

Lisä nsuliinin käyttö lääkkeenä myrkyllisen sokerin ahdistamiseksi soluihin ei auta yhtään. Se on täsmälleen mitä mainittu tutkimus osoitti. Jos kehossasi on liikaa sokeria niin sinulla on kaksi mahdollisuutta. Älä lisää sokerin määrää tai polta se. Sokerin siirteleminen ympäri kehoasi niin ettei se muka näkyisi on täysin mieletöntä- ja se on juuri se minkä lääkitys tekee.

ACCORD_tutkimus ei ollu ainoa epäonnistuminen verensokeri-paradigman puolustamiseksi. Myös UKDPS-tutkimus epäonnistui osoittamaan sen että sydän- ja verisuonisairauksia ja enneaikaista kuolemaa pystyttäisiin estämään intensiivisellä lääkinnällä D2:ssa. Ei ollut suinkaan ensimmäinen kerta kun lääkintä aiheutti enemmän kuolemantapauksia.

lue1

lue2

Yllämainitut olivat ainoastaan alkusoitto verensokeri-paradigman puolustamiseksi. Edellämainitun lisäksi ympäri maailma tulivat: ADVANCE, VADT, ORIGIN, TECOS, ELIXA och SAVOR-tutkimukset.


Insuliini vai verensokeri-kumpiko?

Edellä mainittujen epäonnistumisten olisi pitänyt pystyä puhaltamaan verensokeri-paradigman pois kartalta. On oikein että ERITTÄIN korkeat verensokerit vahingoittavat kehoa. Kuitenkin kun kyseessä on keskikorkeat verensokerit kuten hyvin hallitussa D2:ssa niin verensokerin laskemisesta lääkinnällä ei ole mitään hyötyä. On selvää että kehon vahingot eivät pelkästään aiheudu korkeista verensokereista. Ongelmana on se että insuliini korkeilla verensokerilla on myrkyllinen.

Kaikissa yllämainituissa tutkimuksissa käytettiinlääkkeitä jotka eivät laske insuliinia. Sekä insuliini että

sulfonylurea-valmisteet nostavat insuliinitasoa. Metformiini ja DPP4-lääke ovat neutraaleja insuliinille.

TZD-lääkkeet kuten Avandia eivät nosta insuliinitasoa mutta kohottavat insuliinin vaikutusta.

Kaikki mainitut tutkimukset osoittavat sen että jos ongelmana on sekä korkea insuliini- ja glukoosimyrkytys niin ei ole mitään syytä lisätä insuliinin myrkyllistä tehoa verensokeria lääkinnällä alentamalla.

Tiukka verensokerin laskeminen ei anna mitään etuja


2016 osoitti meta-analyysi sen että paradigmi verensokerin myrkyllisyydestä ei pidä paikkaansa.

lue

Jos katsotaan kuolemantapusten määrää, sydäninfarkteja tai stroukkia niin minkäänlaista etua tiukasta lääkityksestä korkean verensokerin yhteydessä ei löytynyt.

Tämä ei kuitenkaan riittänyt vakuuttaman diabetesorganisaatioita siitä että uudet hoitomenetelmät olisivat tarpeen. Nämä organisaatiot olivat yhä edelleen sitä mieltä että maksoi mitä maksoi niinniin verensokeria alennetaan läkityksellä.

Voi Jumalan pyssyt ja puukuulat!

Kun esim. Kanadan Diabetesliitto jatkaa pitkänsokein HbA1c arvon suosittelemista tasolle 7% . Miksi? Eikö mainitut tutkimukset osoita juuri sen että nykyisen suosituksen, 8,5%, laskeminen tasolle 7% ei anna mitään etua. Miksi antaa enemmän lääkeitä jos siitä ei ole mitään hyötyä? Eikö se ole täysin tyhmää? On, mutta niin vain on.

Koska kanadan Diabetesliitto ei voi myöntää sitä että “meillä ei ole pienintäkään aavistusta siitä mitä me touhutaan” niin annetaan suosituksia jotka ovat täysin tieteen vastaisia.

Suositukset lääkinnästä ACCORD-tutkimuksen jälkeen ovat vähentyneet. Kun tutkimus tutkimuksen jälkeen osoittaa että tiukka lääkintä D2 yhteydessä on väärin ovat monet tahot alkaneet aavistaa että jotain on pielessä ja pahasti. Vuonna 2006 suositeltiin useimmissa julkaisuissa yhä edelleen tiukkaa lääkintää. Vuonna 2016 vain 25% näistä julkaisuista antaa saman suosituksen. Tämä tyarkoittaa sitä että suurin osa asiantuntijoista on havainnut sen että lääkinnän tie on väärä ja toimimaton. Miksi sitten monet yhä elävät luulossa että verensokeriarvo on tärkein hoidettava? Valitettavasti on niin että diabetesasiantuntijat eivät vieläkään ole tajunneet sitä että sairaudessa on kysymys hyperinsulismista eikä hyperglykemiasta.

Lääketehtaat ovat tietenkin mielissään vanhojen luulojen ylläpiämisestä koska siitä syntyy valtavia voittoja heille.


Jason Fung

lähde



M
ielestäni on todella turhauttavaa katsella Suomen Diabetesliiton ja THL:n ravintoohjeita. Olen jo vuosikausia sanonut D2:sen kohdalla että on täysin älytöntä "hoitaa" oireita sensijaan että edes yrittäisiin hoitaa itse sairautta.Toisaalta on erittäin miellyttävää kerta kerran jälkeen huomata olleensa oikeassa näiden 8 vuoden aikana. Paras toditus asiassa on tietenkin se että lääkkeet on yhä edelleen täysin poissa, terveysarvot OK ja paino on pysynyt normaalina ilman että koskaan on tarvinnut olla nälässä.
Median kohdalla SUOMI24:n toiminta on täysin alaarvoista. Suomen perustuslakia sananvapaudesta ei kunnioiteta ja yhtiön tärkeipänä tehtävänä on suojella räkänokkien kirjoituksia jotka tekevät kaiken asiallisen kirjoittelun mahdottomaksi. Suuri häpeä suomalaiselle yrittäjäkultturille.

8 vuoden ajan ravinnosta ja ravintotutkimuksia lukeminen on antanut paljon tietoa jota olen voinut tarkastaa omalla kohdallani. Hupaisaa hommassa on tietenkin se että periaatteessa kaikki suomalaisten professorien ym. "asiantuntijoiden" väitteet ovat kaatuneet ryminällä. Kummallista että kaltaiseni tavalline pulliainen pystyy siihen?











  • Comments(0)//terveydeksesi.fix4you.se/#post767

LCHF-aamiainen avuksi verensokeriarvojen parantamiseksi D2:selle?

LCHF-DiabetesPosted by Veijo Puustinen Fri, October 21, 2016 06:34:54

erinomainen LCHF-aamiainen

Voiko LCHF-aamiainen auttaa d2 diabeetikkoja parantamaan verensokeriarvojaan? Vastaus on, perustuen uuteen tutkielmaan, epäilemätön: kyllä.

The American Journal of Clinical Nutrition

Osallistujien verensokerit laskivat huomattavasti LCHF-aamiaisen jälkeen. Voidaankin syystä kysyä mitä tapahtuisi jos he söisivät aina tiukan LCHF-ruokavalion mukaisesti.

Kyseessähän ei ole mikään rakettitiede vaan terve järki riittää.

Blogini lukijat tietävät vastauksen.

lähde

Normalisoi verensokerisi:

http://terveydeksesi.fix4you.se/#category25






  • Comments(0)//terveydeksesi.fix4you.se/#post762
Next »